10 Nisan 2014 Perşembe

Sütüm Acıymış..

Evet yanlış okumadınız sütüm acıymış! Geçen gün Duduş için buzluktan süt çıkarttık. Kaba koyarken ısısına bakmak için tadına baktım ki nasıl acı. Hemen Nuran Hala'ya da tatdırdım onunda genzi feci şekilde yandı. Aynı gün sağdığım başka bir süt vardı onuda çıkartıp baktım oda acı. Halbuki daha önce çıkardıklarımızda böyle birşey yoktu. Ozaman farkettikki bazen sutüm acı geliyormuş. Minik kuzum bazen ağlıyor içmek istemiyor kendini yay gibi geriyordu bizde hep gaz sancısından, sütüm çok geliyor boğuluyor gibi olduğu için öyle davranıyor sanmıştık. Belki onlarında etkisi vardi ama acı olduğu içinde almadığı ağladığı zamanlar muhakkak olmuştur. Bilmeden minicik kızıma eziyet etmişim meğer. Aslında ben daha önce sütumde mi bir sorun var diye tadına bakmıştım herhangi bir acı tad almamıştım. Demekki her zaman değilde bazı zamanlar sütum acılaşıyordu. Sütün acı olma nedenide sütün gögüste fazla kalmasıymış. Yani sütünüz bolsa ve bebiş emerken göğsü boşaltamıyorsa kalan sütü kesinlikle pompa yardımıyla boşaltmak gerekiyormuş. Benim yaptığım gibi yok uyanır hemen emmek ister süt olmaz,  1-2 kere tadıp tadı normal diye düşünmemek gerekiyormuş. Bebiş memeyi almak istemediği her vakit biraz bir bardağa sağıp tadına bakılmalıymış. Şimdi işyerinde sağdığım tüm sütlerin tadına bakıp üzerlerine "Tat OK" yazıyorum.
İşte bazı şeylerde deneyim ne kadar önemli daha önce bunu bilseydim belkide kuzum acı süt nedir bilmeyecekti.

1 yorum: