9 Nisan 2014 Çarşamba

Süt Sağma

Sabah evden bir çıkıyorum (06:15) eve dönüyorum  (18:30) tam 12 saat. Bu nedenle sütümü işyerinde sağmam gerekiyor. Doğumdan hemen sonra hem işe başlayana kadar fazla sütümü sağarım hemde işe başlayınca kullanırım diye süt sağma makinesi almıştım. Bize gelen bir hemşire 2 markayı önermişti. Biri Lansinoh tu diğerini hatırlamıyorum (Avent değildi). Lansinoh kampanyadaydı 2li pompa, göğüs ucu kremi, göğüs pedleri, süt poşetleri beraber 200 tl ydi. Diğeri ise 400tl. Bizde Lansinoh u aldık.


Kasım ayından beri de fazla sütlerimi bununla sağıyorum. Sağılan sütler 6 ay derindondurucuda bekleyebiliyormuş. Bende sağdığım sütleri Lansinohun süt poşetlerine doldurup üstlerine tarih ve ml değerlerini yazıp atıyorum dondurucuya.

   


Sabah iş 7.30 da başlıyor. 7.20 de iş yerinde oluyorum. Gider gitmez sağıp buzdolabına koyuyorum. Öğle arasında saat 12.00 de 2.postayı, saat 4 tede 3.kere sağıyorum. Sonra çıkış saatinde sütlerin hepsini alıp eve götürüyorum. Yolda soğukluklarını kaybetmemeri için aventin termal çantasını aldım onunla taşıyorum. Eve gidince de dondurucuya atıyorum. Duduş gündüz acıkıncada çıkarıp veriyorlar.

Peki makineden memnunmuyum? Buna cevap olarak İşimi görüyor diyebilirim. Aslında göğsüm doluyken cıkarıyor ama tam boşaltabildiğini duşunmuyorum. Yani sütü az gelen birinin iyi performans alabileceğini sanmam ki alerji nedeniyle diyet yaparkeb bir ara sütüm daha az geliyordu ve süt sağmam gerektiğinde zorlanmıştım. Ama fiyatını diger markalarla karşılaştirdığimda memnunum diyebilirim.
Peki ya süt saklama poşetleri? Buzlukta az yer kapliyorlar, üzerine yazı yazabileceğiniz yer mevcut bunlar gayet güzel özellikler. Ama her seferinde atmak zorunda kalındığı için aslına bakarsanız biraz maliyetli. Kutunun fiyatı ortalama 30 tl. Kutunun içinde 25 tane var. Bende hafta içi günde 3 tane kullanıyorum. Ortalama 2 haftada bir kutu bitirdiğimi varsayarsak yılda  780 tl ediyor. Vay canına baya maliyetli oluyormuş hemen başka bir çözüm bulmam gerek! Sonradan tekrar kullanılabilen kaplar daha ekonomik olacaktır. Bir an önce bunlardan temin etmem gerekiyor:))

5 Mayıs 2014
Lansinohun yedek kaplarindan aldim. 4 tanesi 20 tl. Bende suanda toplam 10 tane var. Poşet harcamama yeni kap almama gerek kalmadan şuanda işimi görüyorlar. Keşke daha ònceden alsaymişım.

9 Mayıs 2014
Sut sagma makinesinde valf diye beyaz silikon parcalar var. Normalde  iciden yedek olarakta 2 tane de cikiyor. Ben yedeklerde dahil olmak uzere bu parcalari kaybettim. Meret bunlar olmadanda calismiyor. Lansinohu aradim ucretsiz olarak (kargoyu ben odedim) bu parcalari gonderdiler hemen. Lansinohun bu uygulamasini begendigim icin yazmadan edemedim. 






Hiç yorum yok:

Yorum Gönder