20 Ocak 2014 Pazartesi

Ve Hasta Oluyorum...

Evet doğumdan sonra 2.defa hasta oluyorum. Sanıyorumki 2side canım kocacım Alperim sayesinde;)) Eee benim evden çıktığım yok tabi o işten kapıp kapıp getiriyor.
Nezle grip için işe yarayan 2 tane formülüm var. Tabi ilaç alamayınca ne yapalım çözümü  doğal yollarda arıyorum. Hoş hiçbir zaman ilaç kullanma yanlısı değilim ya. 1.si zencefil bal karabiber limon karışımı; 2.si sarımsak süt karışımı. Bunlar baya baya işe yarıyor. Tabi hemen geçmiyor ama ilaç kullanmaktan çok daha iyi.Hem nederler ilaçla 1 hafta ilaçsız 7 gün:))
İlkinde Ada Durucukta benimle hasta oldu. Bir gece okadar çok öksürdü ki baya korktuk ve hemen doktora koştuk. Doktor ciğerlerini dinledi ve ciğerlerinde sorun olmadığını gribal birşey olduğunu söyledi. Daha çok küçük olduğu içinde film çektirmek istemedik. Sadece serum fizyolojik yazıp soğuk buhar verdi yarım saat hastanede uyguladılar. 2 aylık bebeğe hemde bizimki gibi sıkılgan bir bebişe yarım saat bir başına buhar vermek ne yalan söyleyeyim deveye hendek atlatmaktan zor. O buhar hortumunu burnuna ağzına tutucağım diye 40 takla attım 40 şekle girdim. Ama sonuçta baya sümük aktı burnundan. Doktor amcası evdede günde 2kere yapmamı söyledi. Aç sıcak suyu lavoda çıkan buhara doğru tut dedi. Denedim denemedim değil ama bizim su okadar harlı değil ki buhar çıksın. Bende ısıtıcıda su ısıtıp yapmayı denedim ama oda pek bir zor oldu doğrusunu söylemek gerekirse. Öyle düzenli yapılamadı. Bizde burnunu açmak için serum fizyolojik uyguladık. O kadar tıkalı olunca burnu akan çok sümük oluyor. Bunların hepsini çıkarmak pekte kolay değil. Bunun içinde burun aspiratörü kullandık. Elektrikli almayı düşündük önce ama Otri bebe kullananlar çok iyi dediler bizde önce bunu deneyelim dedik ki iyi ki öyle demişiz. Ben bizimki hayatta onu burnuna sokturmaz bunu kullanamayız diyordum ama burnundan sümükleri çektikçe bizimki gıdıklandı hoşuna gitti :)) Geceleri uyurken burnu tıkanmasın diyede eğimli bir şekilde yatırdık. Reflü olabilir diye zaten eğimliydi yatağı ama bu süreçte oturur gibi dik yatırdık ki sümükler genzine kaçıp öksürtmesin. Birde Bella B diye bir markanın kremini bir peçeteye sürüp yatağının ucuna koydukki burnu açılsın. Odanın havasını da nemlendirmek gerekiyormuş oda boğazda kuruluk yapıp öksürüğe neden oluyormuş. Bizde peteklerin üstüne su dolu bardaklar ile ıslak havlular koyup odanın ısısınıda düşürdük. Daha sonrada öğrendikki peteklere asılan suluklar varmış bizde onlardan alıp taktık tüm odalara.
Bebeğe ilaç veremiyoruz malum bende Adoşun rahatlatması için biraz ıhlamur verdim. Birazdan kastım gunde 3-4 çay kaşığı kadar. Ama bebeğe verilen ıhlamurun sadece ıhlamurun çiçeklerinden yapılması gerekiyormuş. Bende bir bardak kaynamış suya bir tutam ıhlamur çiçeği atıp biraz bekletip verdim.
Tüm bunları yapınca Ada Duru 7-10 gün içinde iyileşti. Bunları yapmasaydık da aynı sürede iyileşirmiydi bilemedim ama bal yanağı rahatlattığı kesin;)
Asıl dip not ise hem ben hem Duduş hasta olduğumuz için kendimizi attık anne kuşun evine;)) Ben bebişe annem bana baktı bu süreçte. Tesadüfe bakki bu seferde annemdeyiz:P
Umarım en kısa sürede kuzuma geçmeden atlatırım.







 



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder