12 Kasım 2014 Çarşamba

1. Yaş Günü Kutlaması - Davetiye & Süsleme

Minik kuşumun 1.Yaş gününe çağıracağımız misafirlerimize  göndermek için konseptine uygun davetiye ve doğum gününün yapılacağı salona asmak için afiş hazırladık. Normalde bu tür tasarım işlerini photoshopta yapıyorlar.  Ama benim photoshop bilgim sıfıra yakın olduğu için ben powerpointi tercih ettim. Youtube da bu tür tasarımların nasıl powerpointte yapılabileceğini gösteren güzel anlatımlı videolar mevcut. Bu , Bu , Bu ve Bu Youtube daki videolardan bazıları. 
Davetiyesini hazırlarken doğumgünündeki pasta ile aynı renklerde olsun aynı figürleri içersin istedik. Pastadaki gibi pembe zigzaglı "1" rakamı, kuşları, bulutları, balonları, bayrağı olan pembe tonlarında bir tasarım yapmaya çalıştık. Davetiyeyi de 2 taraflı yapıp arkasına afişte olan Duduşun resmini koyduk.

 


Salona astığımız afişi de powerpointte tasarladım. Afişin boyutları büyük (biz 1-1.5 m bastırdık) olacağı için basım sırasında çözünürlüğü bozulabiliyormuş. Bunun olmaması içint tasarımın en az 300dpi olması gerekiyormuş. Bende powerointte yaptığım tüm tasarımları davetiye dahil 300dpi olarak kaydettim. Bunun nasıl yapılacağını öğrenmek için Bu ve Bu sitelerden yararlanabilirsiniz.


 En son olarakta artık salonun süslemesi kalmıştı.  Bunun içinde konseptimiz balon olduğu için 300 tane balon aldık. Tabiki de hepsini sişiremedik ama salona bolca balon astık. Konseptimize uyması içinde metalik renklerden pembe, beyaz ve mor aldık. Aslında ben su yeşili de istiyordum ama onu bulmak mümkün olmadı. Ayrıca girişe kocaman uçan "1"balonu ve Adamız için renkli renkli uçan balonlar aldık.


Balonların dışında duvarlara Duduşun ay ay çekilmiş fotolarını sırası ile koyduk.


Birde hediyelerimizi koyacağımız masayı süsledik. Artı bir kaç detay daha;). Ama doğrusunu söylemek gerekirse süsleme işine misafirlerin yarısı (erken geldiler yapacak birşey yok) destek oldu;))
Herkesin eline nefesine sağlık:))








Hiç yorum yok:

Yorum Gönder