15 Temmuz 2014 Salı

İlk Deniz Tatilimiz

Su kuşu Duduşumuzu tüm kış yaz gelsede denize soksak diye hayal ederek geçirdik. Sonunda yaz tatili zamanı gelmişti. Kuzumuzla denizde vakit geçirebilecektik. Ama hiç bir yer ayarlamamıştık. İznimizi ramazan öncesi haziranın son haftasına almıştık. Kuzuyla nereye gidebilirdik?Antalya- Çeşme arasında gidip geldik. Sonunda  dedik haziranda bebişi sokabileceğimiz kadar sıcak olsa olsa Akdeniz olur. Ama Antalya da nereye gidecektik? Önce Adrasana gidelim dedik ama yolu meşakatli olduğu için vazgectik. Denizi kum diye Side yi tercih ettik. Gittigimiz otel vasat bir oteldi ama son anda ayarlamayla bulduğumuzu düşünürsek yine fiyat kalite karşılaştırması yapınca iyi bir seçenek olduğunu düşünüyorum.
Yolculuk;
Gideceğimiz yeri bulduk otelimizi seçtik tabide birde 10 saat yol var Duduşla. Bu kadar uzun bir yol Adacıkla insanın biraz gözünü korkutuyor. Yolda Adoşu oyalayacak birseyler bulmak gerekiyor. Bunun için ipad e youtube tan video d/l adlı programla bir sürü şarkı ve çizgifilm indirdik. Birde ipad in şarjı bitebilir diye araç için şarj aleti aldık. Ayrıca ilgisini çekebilecek oyuncaklarıda yanımıza almayı unutmadık. Belki yer diye hipp in hazır mama ve meyve purelerinden de attık bavula. Hepsi teoride çok güzel peki ya pratikte? İpad e indirdiğimiz videolarla bir seferde en fazla 5 dk ilgilendi. Oyuncakları aldik almasına ama asıl Duduşu oyalamak için ne yapacağıni şaşıran ben oyuncak oldum:)) Kuzucumla çok güzel vakit geçiriyoruz eğleniyoruz ama bir de Tontiğim çok çabuk sıkılmasa çok iyi olacak. İlgisini hemen dağılıyor  tabi bende taklalar atmak zorunda kalıyorum sonra:)) Yinede 10 saat yolu 8 aylik bebekle çok iyi aldık. Duduşum çok iyi performans gösterdi.
Deniz ve Güneş;
Evet meleğimizi denize sokacaktık peki ya güneş faktörü ne olcaktı? Güneşten korumak için öncelikle denize gittiğimiz saatlerin ya öğleden önce olmasına yada 16.00 dan sonra olmasına dikkat ettik. Ayrıca kuzuma organik 30 factor güneş kremi (güneş kremlerinde bulunan bir ton kimyasal nedeniyle özellikle organik tercih ettim) ve tchibodan 80factor uv korumalı kıyafet aldık.

Denizde yüzerken çok fazla güneşe maruz kalındığı için bu kıyafet baya insanın içini rahatlatıyor. Denizden sonra da kuzumu kurulayıp incecik tülbent kumaşından üstler (bebim bebekliğimden kalma) giydirdik.

Deniz için ona 2 tane simit aldık. Biri tenteli diğeri ise swimtrainer. 2 sinide deneme fırsatı bulduk. Ben swimtrainer için çok hevesliydim. Çünkü bebeklerin bile suda yüzmesine olanak sağlayan patentli bir ürün. Ama bizim tontiş biraz ufak kaldı, simitle kendi arasına su dolunca kafasını sürekli suya gömüyordu. Swimtrainerı bu nedenle bir sonraki sene kullanmaya karar verdik. Diğer simit ise çok işimize yaradı. Sidenin denizi dalgalı olduğu için dalga vurmasin diye biraz açılmak gerekiyor. Simitle rahatça yüzebildik ;))

Otele gittiğimiz ilk gün Adoşun tepkisini merak ettiğimiz için doğruca denize gittik. Önce kumlarla tanıştırdık pek bir hoşuna gitti. Kumları avucuna aldıgında ellerinden kaymasını hem garipsedi hemde bu oyuna bayıldı.

Daha sonra ayaklarını denize soktuk. Dalga gelipte kumları çekince biraz korktu rahatsız oldu. Denize biraz daha yaklaştırdığımız anda yüzüne bir anda kontrol edemediğimiz bir dalga geldi. Denizle tanışır tanışmaz dalgayı yüzüne yiyince miniğim hemen hepki verdi bizde hemen güvenli alana kumlara geri çektik kuzumu. Deniz sefası bir sonraki güne kalmış oldu;) Bir sonraki gün denize gittiğimizde minik kuş büyük bir merakla ama tedirgin tedirgin bu ne olaki diyen gözlerle denize bakıyıyordu. Hele dalganın kumsala vurup geri çekilen beyaz köpüğünü başıyla bir takip edişi varkı akıllara ziyan:))  Dalgadan biraz ürken su kuşumuzu biraz açıkta yüzdürmeye karar verdik. Iyıkide oyle yapmışız bu şekilde iyice alıştı suya. İlk gün simidine iyice yapıştı deyim yerindeyse heykel gibi kımıldamadi bile. Hatta biz kucağımıza aldığımızda bize bile yapıştı.Bir sonraki gün suya ise elleriyle cıp cıp yapmaya  başladı. Bir sonraki gün sevinç çığlıkları atmaya bir sonraki günde beni burdan çıkarın ben kendim yüzeceğim dercesine simitten çıkmaya çalıştı ;)) Hatta en son gunde hep beraber yat turuna katıldik. Açık denizde bile güzel vakit geçirdik. Sadece kuzucuk simidinden çıkmaya çalışmasa biraz daha yüzebilirdik. Simitten çıkmak isteyince mızmızlandı yattakilerde sandilarki denizden korktu halbuki bizimki neredeyse kendi yüzecek:)) (Bu sirada minik kızim ilk defa balik yedi -28.06.2014. Tekneye ogle yemeği icin taze alabalık almışlardı. Bizde minnoşa biraz verdik. Bayıldı pek bir sevdi.) Görünen o ki Tontiğimde inşallah bizim gibi denizi ve yüzmeyi çok sevecek ;))

Uyku Düzeni;
Tatil boyunca uyku düzenimiz değisti tabiki. Gün icinde 2-3 saatte bir uyuyan minnoş gunde 1yada 2 kere uyumaya başladı. Tabi oda haklı etrafta bir sürü ilgi çekici şey var. Kalabalık, bir sürü ilgilenilecek gülücukler atilacak insanlar var ;)) Gundüz bazen odada bazen kumsalda uyuduk. Gece uykularina ise herseferinde sahil turu atarken kumsalda göğüste daldık. Evet minnoşum göğüste uyumaya iyice alıştı. Arabasinda giderken uykusu varsa bile dalmak için göğsüme gelmek istiyor. Bugüne kadar idare ettikte bakalım bundan sonrası nasıl olacak.
Adoş kumsalda uyurken;

Otel;
Otel denize biraz yürüme mesafesindeydi her ne kadar servisleri olsa bile hava sıcakken mesafe pek çekilmiyor.  Bir sonraki tatil planımızda bunu göz önünde bulunduracağım. Bu otelin kötü bir yanıda hiç yeşil alanının olmamasıydı. Gündüz denize girmediğimiz zamanlarda lobi ve havuz kenarindan başka dolanacak bir yer yoktu. Çocuklar icin daha fazla alternatifin olması daha iyi olurdu. Gece ise çocuklar için animasyon yapıliyordu. Çocuklar müzik eşliğinde dans ediyorlardı. Bu çok hosumuza gitti. Hatta ben kucağımda Duduş çıkıp oynadim bile- nasilsa boyum kısa aralarina kaynadım:)) Bizim bıdıkta oraya gidince mutluluktan çığlıklar atıyordu oda diğer çocuklarin yanina gidecek;)) Ama asıl ilgisini çeken disco ışıkları oldu onları nasıl yakalarım diye surekli onları takip etti durdu.
Yemek;
Kuzucum 8 aylık olmasina rağmen hala beni emdiği icin hic bir sorunumuz olmadı. Biz yemek yerken onada meyve sebze vermeye çalıştım. Biraz kayısı biraz erik, semiz otunun sapı gibi.  Bir öğun gibi yemedi hiç ama bunların dışında bir şey yapmadım. Bu süreçte kiloda vermedi.

Etrafı gezmece;
Sideye kadar gitmişken Manavgat ve Aspendos uda görmek istedik. Manavgat o havada serin serin gidilebilinecek iyi bir gezi lokasyonu oldu;)) Buz gibi soğuk suya ayakları sokmak pek bir iyi geliyor.

(Su kuşunun ekrana bakması bir türlü sağlayamadık. İllaki Suya -şelaleye bakacak ;)) )

Ama Aspendos için aynı seyi söyleyemeyeceğim.Birde biz o sıcakta bebek arabasiyla kazı alanlarını gezmek isteyince baya bunaltıcı oldu. Bebek arabasıyla gezilemeyeceğini anlamamız pek uzun sürmedi Allahtan :) Bizde sadece anfinin içine şöyle bir girip çıktık;))

Sivrisinekler;
Tatilde neredeyse hiç bir sorun yaşamadik sadece bir gün Duduşun bir çok yerinde kırmızıliklar oluştu. Tabi biz acemi ebeveynler başladik alerjimi oldu birşeymi ısırdı, acaba verdiğimiz yemeklerdenmi oldu diye düşünmeye. Halbuki bizim minigin ne kaşındıği ne hiysuzlandığı. Neyse banamlara Duduşun resmini gonderdim onlarda birşey isırmış deyince konu netleşti. Bir sonraki tatilde sinekleri uzak tutmak için yanımıza birseyler almak gerekebilir. Bu hazır satılanlardan kızıma sürmek istemiyorum ama belki doğal birseyler bulabilirim.

Bebişle tatile gitmeden öncede internette bir sürü yazı okudum. Birçoğu yorucu olduğundan bahsediyordu. Ne yalan söylim ne kadar yorucu olabilirki diyordum. Ama tatile gittikten sonra anladimki artık hiç bir tatilimiz eskisi gibi olmayacak. Al kitabı, içecegini otur kumsala gir denize uzan şezlonga artık elvada. Bundan sonra Duduşu denize sok çıkar kurula güneş kremini sür kum yemesini engelle onunla oyna :)) Ama ben bunlardan hiç şikayetçi değilim çünkü emeksiz hiç birşey olmadığını çok iyi biliyorum. Onun ayaklarını çırparak simidiyle ilerlemesini, beraber kumdan kaleler yapışımızı, kolluğa geçişini, yüzmeyi öğrenmesini dörtgözle bekliyorum. Nice Duduşlu Tatillere;))