23 Şubat 2014 Pazar

Kolik Alerji -3

Diyet yapalı tam 3 haftayı geçti. Bu sırada tontik kızımda baya bir büyüdü. Gaz sorununu yavaş yavaş atlatıyor gibiyiz. Dün 4.ay kontrolümüze gittik. Aşılarımızı yaptırdık.Ayrıca birde doktorumuzun ve yaptıran bir çok arkadaşımızın önerisiyle rota aşısını da yaptırdık. Yaptığım diyet ile ilgili doktorla konuştuk. Duruda ki ciddi iyileşmenin yaptığım diyettenmi yoksa büyümesindenmi olduğunu anlamak için yemeği bıraktığım yiyeceklere birer birer yavaş yavaş başlayacağım. Bugün peynir yemeğe başladım -kahvaltıda peynir yiyememek ne zormuş yaw. Bugün biraz huysuzdu ishalide vardı ama aşılardandı sanıyoruzki. Internette rota aşısının ishal yapabileceğini okumustum. 3 aşı birden olunca tabi!!!
Birkaç gün peynir yedikten sonra eğer sancısı olmazsa yoğurt yiyeceğim. Bir hafta sonra süte başlayabileceğim. Daha sonra yumurta sonra fındık-fıstık..Ve sonunda yemeği çoookk özlediğim çikolata :)) Tabi bunların hepsi herşey yolunda giderse ve gazı olmazsa olacak şeyler;))
Bu sırada diyet yapmak ne zormuş. Hiç canımın çekmediği şeyleri sırf yiyemiyorum diye yemek istedim. Bir tatlı manyaklığı başladı. Bende sütsüz yumurtasız kek nasıl yaparım diye araştırmaya başladım. İşte Vegan tarifleri ile o zaman tanıştım. 1-2 kere denedim ikram edilmeyecek ama yenecek gibi oldular. İlki yumurta kullanmadığım için dağıldı ve kaşıkla yedim. 2.sinde ise saglıklı olsun deyip şekeri yağı az  koyunca tatlı ekmek gibi oldu ;) Ama 1-2 kere daha denersem guzel bir sonuca ulaşabilecegimi düşünüyorum. Güzel bir sonuca ulaşırsam tarifi buraya ekleyeceğim.

*(Tarif vermeden bir dip not vermek isterim yumurta yerine biraz keten tohumu ile suyu karıştırıyorlarmış ki 2.kekim de bunu denedim ve gerçekten dağılmadı.)

 5 Mart 2014 :

Öncelikle diete tekrar başladığımı belirtmem gerekiyor.  Bir hafta boyunca sadece peynir yedim. Adoş bu süreçte huzursuzlandı, gece uyku saatleri sarkmaya başladı. Ayrica yüzündeki kırmızı lekeler ortaya çıktı. Bende sütü kestim mecburen. Durucuk düzeldikten sonra birde yumurtayı deneyeceğim. İşin kötüsü bu diet sütümüde etkilemeye başladı (Bir ara Süt ile ilgilide bir yazı yazmak istiyorum).

Tarife gelince evet sonunda düzgün bir kek yaptim. Bunun için Internetteki herhangi bir tarifi kullandım. Sadece süt yerine su, yumurta yerinede keten tohumu kullandım. (1 yumurta yerine bir yemek kaşıği keten tohumunu 5-6 yemek kaşağı su ile çırpmak gerekiyor.)





Hiç yorum yok:

Yorum Gönder