14 Mart 2014 Cuma

İlkler

Bu dönemde ne kadar önemli oluyor bebişiminizin ilkleri. Ne kadar heyecan veriyor mutlu ediyor bizleri. Her yeni yaptığı seyi tekrar ettirmeye çalisip birbirimize gösteriyoruz. Örnek babası dil çıkartmayı bende dudakları ile ses çıkartmayi öğretmiştik [Öğrettik dediysemde haddimizi aşmak istemem çünkü Duru hazir olmadıkça ve yapmak istemedikçe biz istediğimiz kadar öğretmeye çalışalım kesinlikle öğrenmeyecektir] bizimki  pek bir taklitci olunca hemen kapti. Ailede herkeste Duduş yapsın diye ses çıkartıp dil çıkartmaya başladı. Hehehe bu sırada dudaklarıyla ses çıkartmayıda anneannesine Duduş öğretti:))
Bende etrafta sürekli yeni birşeyler yaptığını hayal eden bir tip olarak geziyorum. Beraber ilk tatile gidişimizi, pasta yapışımızı, oyunlar oynadığımızı hayal ediyorum. Hatta rüyada bile görüyorum desem az olmaz; dün rüyamda ilk dişinin çiktigini gördüm mesela (sol ust dişinin çıktığını görmüştüm bakalım ilk hangisi çıkacak) :) 
Ama cok unutkan olan ve zaman kavrami neredeyse hiç olmayan ben neyi ne zaman yaptı hiç hatırlayamiyorum. Bunun içinde hem ilklerini hemde hoşlanıp hoşlanmadığı seyleri hatırlamak için bol bol not almaya, fotograf ve video çekmeye çalişıyorum. Hele videolar cok sevimli oluyor. Bence ileride Adosa kalacak olan en güzel anılar onlar. Ama tek bir handikapimiz var ki oda Adoş foto mak. görünce gülüyorsa duruyor dikkatlice foto makinesine ne oluyor burada dercesine bakıyor. O nedenle o foto makinesini görmeden çekmeye çalisiyoruz yada dikkatini baska yone çekmeye ki bu işte anneannesi çok becerikli. Nedense anneanneyi de pek bir dikkatlice inceleyip baya gülüyor. Herhalde annem onu güldürmeye calisirken kendi de sesli sesli cok gülüyor ondan olsa gerek:)
Canım kızımla uzun ama bir okadar da güzel bir yolumuz var. Yaşayacağımız ilklerimiz beni okadar heyecanlandırıyor ki hiç birşeyi atlamak istemiyorum. İlk emeklemesini, ilk adimini, ilk sözcüğünü iple cekiyorum.
Umarim biriktirdigimiz notlar, çektigimiz foto ve videolar ile de ileride ona cok guzel hatiralar kalir. 
İste bazi ilklerimiz ; 
İlk yolculuğumuz (1 aralik 2013) (özlem teyzesinin düğünü için Iste.e gittik)
Dönengecini takip edip güldüğü ilk gun (16 aralik 2013)
Hasta olduğu ilk gun (25 aralik 2013)
Eliyle parmaklarımızı tutmaya başladığı ilk gun (13 ocak 2014)
İlk dil çıkartma (4 subat 2014)
Dudaklari ile ses çıkartma (10 subat 14)
Yari uyanik ilk alt degistirme (11 subat 14)
İlk kaydiraktan kayma (21 subat 14)
Çığlık atmayi öğrenme (26 subat 14)
Doğduğundan beri kaka yapmadığı ilk gun (1 mart 14)
Biberondan süt içtigi ilk gün (1 mart 14)
Dişlikli çıngırak kullandığı ilk gün  (1 mart 14)

Karnindan ve kol altlarindan öptüğümde katıla katıla güldüğü ilk gün  (6 mart 14)
Verilen nesneye defalarca elini uzatıp tuttugun ilk gün (9 mart 2014) (peçete uzatmıştık)
Pusetle değil bebek arabasiyla dışarı çıktığımız ilk gün  (13 mart 14)





Hiç yorum yok:

Yorum Gönder